Bienvenue ChezFireball,bonne lecture à tous.

welcome to ChezFireball,enjoy your visit!!!

lundi 4 janvier 2010

interview Steve Smith.


LD: How long have you been a fire photographer for your FD:Colorado Springs?

SS:

I'm not the official photographer for the FD. I would say "unofficial" as there is another gentleman that is usually called upon to take pictures at the formal events. However, I've been taking photographs of CSFD incidents since I got here in August of 2001.

LD: what do you like the most when you take pictures/photos?(like playing with the light outside,sceneries...)

SS:
Photographs to me are memories. Not sure why, but that has always appealed to me. I've been involved in photography since I was in grade school. Someone asked me if I were to save one thing from my burning home (assuming everyone was safe) I would save the photos. Again, they are memories, glimpses in time. Can't replace them if they are lost.

LD: Do you remember the first photo,you took for your FD?what was it?when?

SS: The first photo I took for the FD? I don't remember the first one, but I think the first incident was a house fire in Station 4's district. I suppose if this is the first incident, I can look to see what the first photo is. If I can dig that up (which I need to do eventually anyway) I'll forward it to you.

LD: Who offered you,your first camera?when?

SS:My first camera was a Kodak 110. From what I can recall it was a good little camera. Served my purposes then well. I remember unwrapping packages of flash bulbs for Christmas! I'd say I got that camera back when I was in grade school. Maybe when I was in 5th or 6th grade? Maybe sooner? So that would have put it in the mid to late 1970s.

LD: is taking pictures/photos a passion for you?why?

SS: See #2 above. The old saying that "a picture is worth 1000 words" comes into play also. I good photograph can elicit so many words. Photography is an art form. It's something, especially nowadays with the advent of digital photography, that you can see results immediately. I guess I get a sense of accomplishment with a good photograph. Or conversely, you can analyze a bad photograph and determine how to make it better next time. I see old photographs of the fire service, like those taken in the 1970/80s and wonder if people will look back onto the photographs I'm taking and reflect on the nostalgia.

thanks for your time,Steve.

I add a link to your photo galleries:

http://sdsphotos.smugmug.com/galleries


Traduction:

LD: Depuis combien d'années êtes vous photographe pour votre FD?

SS: Je ne suis pas le photographe officiel de mon FD.je dirais plutôt "non officiel" car il y a déjà un photographe officiel pour mon FD.je prends des photos des interventions de mon FD:Colorado Springs FD depuis aout 2001.


LD:Lorsque vous prenez des photos,que préférez vous le plus:jouer avec la lumière,les paysages....?

SS:Les photos sont pour moi des souvenirs.Je ne suis pas sur de savoir exactement pourquoi mais c'est ainsi...le monde de la photographie m'a interpellé dès mon plus jeune age:à l'école élémentaire déjà.Un jour une personne m'a demandé ce que je sauverai si ma maison brulait:et j'ai répondu mes photos.Les photos contiennent des souvenirs,un éclat de vie,que rien ne peut remplacer.

LD:Vous rappelez vous de la première photo que vous avez prise pour votre FD?ou?quand?

SS:je ne me rappelle pas de la première photo que j'ai prise pour mon FD.je pense qu'il s'agit d'une photo d'une intervention :feu de maison.j'essaierai de rechercher cette photo et de vous la transmettre.

LD:Qui vous a offert votre premier appareil photos?quand?

SS: mon premier appareil photos fut un Kodak 110.De ce que je me souviens,c'était un bon petit appareil photos.je me souviens avoir déballer cet appareil photos et les flashs qui étaient emballés avec lui.j'ai reçu cet appareil photos en cadeaux pour noel lorsque j'étais à l'école élémentaire.je situerai ceci au milieu des années 70,fin années 70.

LD:Lorsque vous prenez des photos,est ce une passion pour vous?pourquoi?

SS:le proverbe:"une photo vaut mieux qu'un long discours"s'applique tout à fait me concernant.Une bonne photo exprime tout,plus que de nombreux mots.la photographie est une forme d'Art.Aujourd'hui avec les appareils photos numériques,vous pouvez vous rendre compte immédiatement de votre travail,de la photo que vous avez prise.

Lorsque vous êtes un bon photographe,c'est une sorte d'accomplissement.A l'inverse,lorsque vous prenez une mauvaise photo,avec la technologie numérique,vous pouvez travailler à l'améliorer pour la prochaine fois.

J'ai regardé des photos anciennes du service incendie,prises dans les années 70 et 80,et je me suis demandé si lorsque des personnes regarderaient mes photos dans quelques années,cela leur inspirerait une certaine nostalgie.







Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire